Volání netvora

Volání netvora

PATRICK NESS / SIOBHAN DOWDOVÁ

 

Už dlouhou dobu jsem si toužila přečíst nějakou knížku od Patricka Nesse…a konečně jsem se k tomu dostala. Kvůli velmi kladným recenzím jsem si nakonec pořídila knížku Volání netvora…

Třináctiletému Conorovi se do snů vkrádají noční můry. A jakpak by taky ne – jeho maminka je vážně nemocná, táta žije kdesi za mořem v Americe, babička ho pořád jen peskuje a spolužáci jsou tak trochu tyrani. Pak se rozhádá se svou nejlepší kamarádkou a zůstane na všechno sám. Tedy, skoro sám. V noci, vždycky chvíli po půlnoci, ho totiž navštěvuje netvor – obrovitánský chodící a mluvící starý strom, který roste na kopci za domem. Postupně Conorovi vypráví tři starobylé příběhy a učí jej, že věci často nejsou takové, jakými se na první pohled zdají. A že naším největším nepřítelem je náš vlastní strach. Netvor chlapce ponouká, aby povyprávěl čtvrtý, poslední, příběh sám. Vlastně po něm chce tu vůbec nejtěžší věc – podívat se děsivé pravdě do očí…

Anotace mě velmi zaujala – knihy s anotacemi tohoto “tajemného” typu mě vždycky lákaly…ale při jejich výběru jsem často nejistá. Člověk moc neví, co má čekat a bojí se, že ho kniha zklame. Stále váháte, jestli si pořídit Volání netvora? Rozhodně neváhejte! Proč?

Začneme u hlavního hrdiny, třináctiletého Connora. Mně je take třináct a proto jsem se s Connorem ihned sžila. Připadá mi neuvěřitelné, s čím se musel Connor vypořádat. Bylo mi nepříjemně, když jsem si zkoušela představit sebe v jeho tíživé situaci.

Connor je sympatický kluk s nešťastným dětstvím. Maminka je smrtelně nemocná, táta žije s druhou rodinou v Americe a babička ho pořád jen a jen peskuje a pohoršuje se nad ním. Connor si připadá neviditelný a osamělý, jelikož nemá žádné kamarády – až na Lily, se kterou se pohádal…a rozhodně nesmíme zapomenout na netvora.

Příběhy jsou jako divá zvěř. Když je vypustíš na svobodu, mohou napáchat spoustu škody…

Netvor působil podle popisu v knize (i podle obrázků) velmi strašidelně, ale mně připadal zároveň velmi moudrý. Hrozně moc se mi líbil ten nápad s tisem – netvor se před ostatními lidmi tváří jako strom, ale každou noc v 0:07 chodí za Connorem a vypráví mu tři příběhy. Právě tyto příběhy jsem si naprosto zamilovala! Čtenář v nich nejdříve neviděl logiku, ale poté…mu to všechno došlo.

Ne každý zloduch je zlý, ne každý dobrák je dobrý

Netvor Connorovi řekne všechny tři příběhy, ale má jednu podmínku – čtvrtý příběh mu poví sám Connor. Pravdu. A právě Pravda je to, čeho se Connor nejvíc obává. Je to jeho noční můra, která ho trápí a trýzní každou chvíli…

Všechny postavy v knize jsou velmi působivě vykresleny a žádná mi nebyla nesympatická (tedy, až na partu kluků, kteří Connora šikanovali ve škole). A jak se mi líbil děj?

Obdivuji Siobhan Dowdovou za tak úžasný nápad na tak úžasnou knihu. Ale Patricka Nesse obdivuji mnohem víc. Dokázal dopsat knihu po jiném spisovateli…a to je nehorázně těžké. Patrick Ness to však zvládl naprosto DOKONALE. Klobouk dolů!

A jak bych celou knihu shrnula?

Volání netvora je citlivá knížka o citlivém tématu. Je to příběh plný emocí, smutku, naděje…a spousty dalšího. Knížka je docela krátká, ale je v ní dostatek slov, abychom se do ní zamilovali. Musím rozhodně pochválit i Jima Kaye, jehož přenádherné ilustrace dokonale doplňovaly celý příběh. Volání netvora je velmi čtivá kniha se zajímavým poselstvím. U konce budete jistě brečet – to vám garantuji! Volání netvora je takový knižní klenot…

Volání n.

Tato kniha si rozhodně zaslouží plný počet bodů!!

Hodnocení: 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂  5/5

Stále váháte? Jak je libo!

Já si běžím koupit další knihy od tohoto skvělého spisovatele! 😉

Napsat komentář